جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد شهید مطهری با حضور علی لاریجانی

نخستین جلسه ستاد بزرگداشت سی و سومین سال شهادت آیت‌الله مطهری با حضور «علی لاریجانی» مدیرعامل بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری و «محمدرضا جعفری جلوه» قائم‌مقام بنیاد برگزار شد

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت سی و سومین سال شهادت آیت‌الله مطهری که در خانه‌موزه این شهید بزرگوار برگزار شد، اظهار داشت: من از اعضای ستاد تقاضا دارم یک ماه یک‌بار دور هم جمع شوند تا درباره ابعاد گوناگون اندیشه‌ای اعتقادی استاد شهید مطهری هم‌اندیشی شود.

 

وی افزود: اعضای ستاد با توسل به روح استاد شهید مطهری و در مناسبت‌های گوناگون می‌توانند موج جدیدی از تفکرات ایشان را در جامعه منتشر کنند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ هرساله به مناسبت‌ سالگرد شهادت شهید مطهری جلساتی در راستای تکریم استاد به صورت روتین در دانشگاه و حوزه تشکیل می‌شود. این در حالی است که جز همایش «حکمت مطهر» کم‌تر نسبت به موضوع و اندیشه‌های استاد توجه می‌شود.
وی گفت:‌ ستاد قادر است هرسال مجموعه افکار شهید مطهری را در سه یا چهار موضوع دسته‌بندی کند و چند دانشگاه ‌را مشخص و هر دانشگاه موضوعی را انتخاب کند و از افراد صاحب‌نظر دعوت شود نسبت به آن موضوع مقاله ارائه دهند؛ به این ترتیب می‌توان بازتعریفی از اندیشه‌های شهید مطهری داشته باشیم.

 

لاریجانی با بیان اینکه مجموعه مقالاتی که به این مناسبت در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، می‌تواند به صورت کتاب به بازار ارائه شود، گفت: به این ترتیب اندیشه شهید مطهری با شکلی دیگر در جامعه منتشر می‌شود و حرکت جدیدی ایجاد می‌کند.

 

وی گفت: رهبری درباره «بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری» فرمودند که؛ وظیفه بنیاد این است که درباره موضوعات مرتبط با اهداف تأسیس آن فکر کند و در حال حاضر بنیاد معاونت پژوهشی دارد که مجله‌ای ‌پژوهشی منتشر می‌کند و از همین حالا می‌تواند با توجه به شرایط کشور و حتی منطقه موضوعی را انتخاب کند و حتی از متفکران خارجی که نسبت به اندیشه‌های شهید آشنایی دارند دعوت کند تا به بحث و تبادل در آن موضوع خاص بپردازند.

 

وی ادامه داد: می‌توان در مناسبت‌های گوناگون مذهبی و سیاسی از اندیشه‌های مطرحی استفاده کرد و آن را به صورت مداوم در جامعه مطرح کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افکار شهید مطهری مورد قبول جریانهای سیاسی است، گفت: زمانی فکری در مجموعه دولت یا ارکان دیگر ارائه شود می‌شود به اندیشه‌های مطهری رجوع کرد تا مشکلات برطرف شود.

 

این جلسه عصر روز گذشته (چهارشنبه 12 مرداد ماه) در خانه‌موزه شهید مطهری واقع در خیابان شهید کلاهدوز ‌(دولت) آغاز و با صرف افطاری و سپس صحبت‌های «علی لاریجانی» پایان یافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا